Monthly Recurring Revenue (MRR)

Periodični mesečni prihod, mesečni prihod koji se ponavlja

Šta je mesečni periodični prihod (MRR)?

Periodični mesečni prihod Monthly Recurring Revenue (MRR) je finansijski pokazatelj očekivanih mesečnih prihoda kompanije od kupaca za svoje proizvode ili usluge. MRR meri normalizovanu mesečnu zaradu kompanije Normalized Earnings. Normalizacija prihoda je posbno važna za kompanije koje imaju različite planove cena za svoje proizvode ili usluge.

MRR daje prosečan broj za periodične mesečne prihode kompanije. Najviše ga koriste kompanije čiji je proizvod softver kao usluga Software as a Service (SaaS) koje ostvaruju prihode koristeći pretplatu.

Iako MRR nije priznat po GAAP -u ili IFRS-u, investitori ga prate i analiziraju. Analizom trenda MRR kompanije iz meseca u mesec, investitori mogu brzo da procene njen rast. Zbog toga, većina javnih preduzeća Public Company koja koriste SaaS poslovni model, prijavljuju MRR u svojim kvartalnim i godišnjim izveštajima.

Kompanije računaju MRR kao sredstvo za finansijsko predviđanje. Konzistentnost i predvidljivost MRR-a omogućuju kompaniji da predvidi svoj budući prihod. Kada kompanija postigne više uzastopnih mesečnih perioda sa konzistentnim mesečnim prihodima, može da predviđa prihode u budućnosti.

Vrste mesečnih periodičnih prihoda

  • Novi MRR

Mesečni periodični prihod MRR zarađen od novih kupaca.

  • MRR proširenja

Dodatni mesečni periodični prihod MRR zarađen od postojećih kupaca.

  • Otkazana pretplata

MRR je nestao zbog otkazivanja pretplata od strane korisnika.

Navedene tri vrste MRR omogućuju da se izračuna novi MRR. Neto novi MRR ukazuje na uzroke povećanja ili smanjenje u odnosu na prethodni period.

Formula

Mesečni periodični prihod se izračunava množenjem broja mesečnih pretplatnika sa prosečnim prihodom po korisniku ARPU.

MRR = Broj pretplatnika u okviru mesečnog plana x ARPU

MRR = Number of subscribers under a monthly plan x ARPU

Prosečan prihod po korisniku ARPU se računa tako što se ukupan prihod Total Revenue podeli sa prosečnim mesečnim brojem pretplatnika:

Prosečan prihod po korisniku = Ukupan prihod / Prosečan mesečni broj korisnika

ARPU = Total Revenue / Average number of monthly users

Primer

Pretpostavimo da kompanija ima 10 pretplatnika u planu od 300 USD mesečno. MRR će biti:

(10 x 300 USD) = 3.000 USD

Za pretplate na godišnjem nivou, MRR se izračunava tako što se cena godišnje pretplate podeli sa 12. Nakon toga, rezultat se pomnoži sa brojem korisnika na godišnjem planu.

Na primer, kupac se pretplatio na proizvod sa ugovorom o mesečnom obnavljanju za 500 USD mesečno. Prosečan prihod po korisniku ARPU bi bio 500 USD x 12 = 6.000 USD

Scroll to Top